maandag 23 februari 2009

UITSPRAAK

Het gerechtshof te Leeuwarden heeft in al haar wijsheid besloten dat het in het belang van mijn dochter Anjuli is dat ze geen omgangsregeling met haar vader krijgt en dat haar vader zijn gezag kwijtraakt over haar.
De moeder van Anjuli is verplicht eens per kwartaal wat info toe te sturen als ook eens per jaar een recente foto.

Het is een uitspraak die ik verwacht had.
Toch is het wel even slikken als je dit zo te lezen krijgt. Het verslag van de zitting klopt totaal niet met wat er daadwerkelijk allemaal gezegd is... De geheime familierechtbank heeft het weer voor elkaar: kind zonder vader, vader zonder kind. Ook ik behoor nu tot het clubje van in rechte verstoten vaders. En mijn dochter behoort tot de club van opgroeiende kinderen zonder vader...

Over en uit?
Is alles nu voorbij?

Nee!
Ruim vijf jaar lang het rechterlijke spelletje mee gespeeld met regels waar ik het niet mee eens was.
Een gedwongen belachelijke schetsvertoning uit naam van het belang van het kind die je emotioneel, sociaal en financieel naar de rand van de afgrond brengt. En met mij mijn ouders, mijn zus, verdere familieleden, kennissen en vrienden.
Nee!
Eindelijk kan ik nu mijn eigen spel gaan spelen, het begint nĂ¹ pas...
Er is geen autoriteit op deze planeet zonder ethisch benul die mijn verantwoording ten opzichte van mijn dochter afpakt.

Geen opmerkingen: